torsdag 7 augusti 2014

Min svettiga kompis

Kära dagbok,

Sommaren är så gott som över redan. I år har juli varit som en svettig gammal kompis som ockuperat min soffa och bara varit i vägen. Som en vän man inte sett på länge och längtat efter, men när man väl träffades så undrade man när han ska gå och varför man ens längtat så? 

Jag såg fram emot varma sommarkvällar på balkongen, kvällsdopp i sjön och underbara semestertider. Mysiga frukostar och långa morgonpromenader. Jag hade till och med tänkt fylla cykelkorgen med böcker och en filt och cykla ner till sjön.

Så...vad hände? Inget av det ovannämnda i alla fall. Nu längtar jag ihjäl mig efter hösten istället. September med alla färger och friska skogspromenader och oktobermörkret med fluffiga andningsmoln och en bebis. 

Ett måste under semestern.

Ella blir snart storasyster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar