måndag 27 april 2015

En förbiMARSch


För 10 år sedan satt jag i gymnasieskolans bamba och petade med gaffeln i en fiskpinne. Plötsligt slog sig en främmande människa ner bredvid mig och vi lärde känna varandra över en bit mat. Sedan dess har hon alltid funnits vid min sida. Vid skolbänken, på andra sidan telefonluren, på andra sidan Sverige och så vidare. På senare år är det sällan vi träffas i verkligheten. Det förändrades i mars. Då återförenades vi när hon klev in på kontoret och roffade åt sig ett jobb. Hon får mig att känna mig ung igen!

För 3 år sedan bestämde jag och Mikael att vi skulle sätta punkt för dejtandet. Det var egentligen aldrig något för oss. Istället kom vi fram till att det var dags att ta det hela till en ny nivå, och det var ungefär då som vi ändrade civilstatus på facebook. I mars var det dags att fira denna minnesvärda händelse. Vi köpte pizza.

För 2 månader sedan vann vi en budgivning på ett litet rött hus på landet. I mars har jag ägnat 110% av min lediga tid till att planera varenda centimeter av detta hus. Jag har till och med kommit fram till vilken kökslåda som är mest praktisk för fryspåsar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar