söndag 12 oktober 2014

Första mötet

Varje dag stöter vi på nya ansikten. Många ser man bara i förbifarten, och man kommer aldrig mer att se det igen, och man kommer heller aldrig att minnas det. Ett fåtal av dessa ansikten fastnar bakom mitt egna anlete, i hjärnan alltså. Och i hjärtat såklart. Mikaels och lilla Ellas ansikten är två exempel på möten som förändrat mitt liv till det bättre.

Och så igår var det dags för ett nytt möte igen. Ett sånt man kommer minns för alltid. Denna gång korsade mitt livs vägar med Lilys. En tre dagar gammal bebis. En tre dagar gammal bebis är inte särskilt stor. Hon var så liten att hon hade fått plats i min handväska, ändå har hon redan tagit en stor plats i mitt hjärta. Konstigt.


Ellas lillasyster Lily

I och med mitt möte med Lily igår så träffade jag såklart Ella. Hon är mycket nöjd och belåten med sin nya titel som storasyster. Jag är också en nöjd och belåten storasyster, det är ju faktiskt min lillasyster producerat dessa två små lyckopiller. 


Ännu ett första möte




1 kommentar: