torsdag 20 november 2014

Ok, oktober!

Tiden bara rusar iväg och jag rullar med. 
I en ny bil. 
Igen.

Man måste försöka se till att bli av med det där sakerna som bara krånglar till livet, och därför finns inte vår Volvo mer. 

"En bilaffär är alltid en dålig affär" sa världens klokaste pappa och ryckte på axlarna. Om inte pappa kunde svara på vilken bil vi skulle ha, vem kunde hjälpa oss då? Det fick helt enkelt bli en avläsning av stjärnhimlen.

En bil för en tvilling
"Ser ni en Volkswagenbuss som knappt hänger ihop och låter som en motorcykel utan avgasrör, ja då är det Tvillingen som är ute på kryss med alla sina vänner på väg till ett party någonstans. Att bussen tar två liter bensin milen, det gör inget, bara Tvillingen kommer fram!"
StjärnAstrologen 

Och vad står inte i garaget om en Volkswagen, stor som en buss med en dieselmotor som låter som en hoj? Skillnaden mellan denna bilen och den förra är dock att denna faktiskt håller ihop. Jag bokstavligt talat glider fram längs livets vägar i den.

Och det är kanske därför som jag inte har haft tid att berätta om oktober förrän nu. För när jag inte roterar i full fart i mitt ekorrhjul, så snurrar jag på ratten i min nya bil. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar