söndag 9 oktober 2011

Vilsen

Vill börja med att tala om att jag har vinat ikväll, inte whinat som i gnällt, utan vinat som i surplat djävlens piss. Glöm inte det.

Igår bjöd jag André på tacos-party. André är en laglös värmlänning (OK, vet att det inte är kul med internskämt för det finns bara två som fattar, och det är jag och André, men hoppas att han fnissar iallafall. Jag gör. Helt klart.) som är som tagen ur Smala Sussie. 
Han låter likadant, beteer sig likadant och kan varenda jävla replik utantill. 
Jag som älskar Smala Sussie skulle gärna vilja ha något snartlikt live i mitt vardagsrum, därav fick han en inbjudan. 
(fast den egentliga sanningen är att han bjöd in sig själv, men det är en annan historia)

Efter att han konstaterat att jag är en kvinna med grava problem (är tydligen inte normalt att börja diska tallriken innan man ätit upp. Eller att bädda sängen medan man sover. Eller spara räkningar och anställningsavtal i en pärm med flikar) blev han mäkta förvånad när han insåg att jag INTE lägger innehållet i min tacos i bokstavsordning. Inte ens i färgkombination.... man kan säga att han blev helt paff.

Jag vet inte, men jag tycker han får mig att låta lite autistisk. Framför allt när jag berättar om mina små rutiner jag har (kissa, tvätta händerna och byta kläder så fort jag kommer hem, eller att jag alltid sitter på samma plats när jag åker buss) och han talar om att hans autistiska lillasyster beter sig likadant.

Jag har alltid trott att det är något positivt att vara ordningsam, ha kontroll över sig själv och alla andra i världen, samt att ha vardagsrutiner är ansvarsfullt och bra. Men helt plötsligt tvekar jag..

Imorgon ska jag göra något så wild and crasy som att göra allt baklänges! Till exempel som att börja dagen med att gå och lägga sig. Eller att strunta i att tvätta håret, trots att jag alltid gör det varannan dag.
 
FÖR JAG ÄR INTE AUTISTISK!

ps. älskar sexmejlen man får på Helgon! Blir kåt som aldrig förr av Arvid 46 som vill leka vuxenlekar halv fyra på natten. MY GOD jag kommer direkt! (på båda sätten)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar