söndag 2 december 2012

Just nu:

Håller jag på att deltaga i ett eget litet projekt jag skapat. 
Ett en-mans projekt.
Eller, jag tycker man kan se det hela lite som ett experiment faktiskt. 

Det handlar om att äta upp sig, proppa munnen full av vad man vill, när man vill och hur man vill.
Detta endast för att kunna sätta "viktnedgång" som ett av alla löften på nyårsafton.

Därför skapar jag en lättare övervikt bara för att sedan kunna gå ner allt och känna att jag är i mitt livs bästa form. För att förstå att man borde vara lycklig, och skaffa sig en känsla av att man lyckats.


Jag har redan kommit en bit på väg och kan inte längre använda mina hyfsat nyinköpta jeans, jag känner magen mot låren i sittläge, och hakan har liksom blivit ett med halsen.


Detta är så otroligt spännande!!
Och jag gillar att se hetsätandet (alternativt matmissbruket) som en utmaning istället för ett problem.


Jag återkommer med resultat.

En mycket ivrig kvinna

2 kommentarer:

  1. Hahahaha! Hittade din blogg av en slump och skummade igenom något inlägg. Men åh vad kul du skriver! SKrattade högt några gånger :) Tur att det finns sådana här bloggar också. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack! Det där var ett par ord som fick hela mitt ansikte att spricka! :)

      Radera