söndag 13 november 2011

Till Pappa

Tack för att du rättade till mig den gången jag fick för mig att bli kommunist.
Utan dig hade jag bott i kollektiv och demonstrerat på lördagarna.

Tack för att du rättade till mig när jag skulle bli vegetarian.
Utan dig hade jag haft näringsbrist och dreadlocks.

Tack för att du rättade till mig när jag skulle bli kristen.
Utan dig hade jag aldrig upplevt köttsligt umgänge.

Tack för att du rättade till mig när jag drog tråkiga skämt.
Utan dig hade jag inte vetat att det är roligt att skratta åt mongon och negrer.

Tack för att du matade mig och syrran med torr havregrynsgröt med kanel.
Utan dig hade jag nog varit kräsen och svår att tillfredsställa.

Och tack för alla jävla dataförbud du gett mig, det är bergis dom som gjort att jag resulterat i en vettig kvinna!

JAG ÄLSKAR DIG SÅ JAG SPRICKER, PAPPA!

Så här ser en verklig superhjälte ut

4 kommentarer:

  1. Aaaw! Vilket fint inlägg Sandra! :)

    SvaraRadera
  2. Åhh va du är gullig, det var det finaste man kunnat få, gullunge säger mammafalk <3

    SvaraRadera
  3. Det är vad jag kallar ett inlägg:)
    Fadern måste bli hjärteglad.

    SvaraRadera