lördag 24 december 2011

Det är jag som är det goda i "god jul"


Jag säger inte detta för att imponera på er.
Men det är jag som har räddat julen.

Som en liten nisse i tomteverkstaden har jag sorterat inslagna julklappar med lyckoönskningar och krulliga snören.
Jag har kånkat, släpat, och slitit för att behålla husfriden i de svenska hemmen.
Utan mig, ingen jul.
På riktigt.

Och då är det ju jävligt märkligt att jag minsann kan fixa hela svenska folkets jul i ett nafs, men fan inte min egna.

Har nämligen precis insett att jag inte har något att slå in mina panik-inköpta julklappar med.
Får duga med reklamblad från Netto.

Förlåt syrran, jag vet att du inte vet, vad som finns i ditt paket. Har nämligen aldrig hört dig säga (obs, gammaldags uttal!), att du detta föremål vill äga.

Förlåt pappa för min fantasilösa gåva, men det är denna du ska ha en stund innan du ska sova.

Förlåt mamma för mitt enorma felköp, jag hittade den på Hemköp. 

GOD JUL! 

2 kommentarer:

  1. Cuz we know santas secret :) God jul på dej :)

    SvaraRadera
  2. Jag är så nöjd med min julklapp, det var alldeles för mycket, tack älskling, säger mammafalk

    SvaraRadera