tisdag 13 december 2011

Min verklighet

Föreställ er mig som vacker.
Sittandes i långklänning vid en svart flygel.
Med en fantastisk sångröst.
Då hade jag, just nu, ylat ut till ett vackert klingande pianospel.
Kanske något i stil med Elton John eller Robert Wells, fast en tjej då.
FEL!
Hade jag varit vacker hade jag inte behövt sitta där och yla.
Hade jag varit vacker hade jag inte behövt långklänning, för jag hade varit snyggare naken.
Hade jag varit vacker hade jag inte behövt ett piano.

För hade jag varit vacker hade jag fått ALLT JAG VILL HA, OCH DÅ VILL JAG FAN INTE HA ETT JÄVLA PIANO.

Vill bara flika in att enligt google är man endast vacker om man:
- Föds snygg
- Använder bra smink
- Tittar på kändisar i modemagasin och beter sig som dom.

Så tydligen är jag inte det.

Vad är jag?
Förutom singel och smutsig då.

7 kommentarer:

  1. Du är en snygg och bra person, en väldigt bra vän för det mesta, och rolig som fan. Du är dessutom inte sosse och det ger bara ännu mer plus i kanten.

    //You know who

    SvaraRadera
  2. Du är helt enkelt bäst. :)

    Mvh Sonny

    SvaraRadera
  3. Men Saaaaandra! Hur många gånger ska jag behöva säga detta; DU ÄR VACKER! Du är vackrast på jorden! I LOOOOVE YOU! <3
    puuuuuuuuuuuss
    SlickyVicky

    SvaraRadera
  4. Du är vackrast precis som du är, men varför i helvette sitter du och tänker på sånt trams? och hur får du för dig at googla "snygg" Puss på dig säger mammafalk

    SvaraRadera
  5. Vem du är? Tja du verkar ju ha en underbar personlighet, du har självhumor så det räcker o blir över. Att du inte är en sosse, som en annan kommentar ger, är bara ett plus.
    Sen det som gör en person vacker är inte bara bilden på en dator/magasin/artikel, utan det är helheten. Personligheten gör mer än utseendet, sen tycker man alltid att man själv är ful som stryk. Tack o lov är det ju inte en själv som bestämmer vad andra tycker ;)

    SvaraRadera
  6. Himlarnas härskare!15 december 2011 kl. 02:16

    Är dä så att de nu finns personer som lägger allt på utseendet. Varför skulle de ens vara värt besväret att snacka med dem? Eller ens vilja ha ngt att göra med dom? Folk som lägger all energi å all vikt på utseendet gömmer sig bara bakom sitt "vackra" ansikte! Dett va ett sjukt löjligt inlägg Sandra. Nada humor denna gången! Humor poängen sjunker till minus flera hundra! Gör om gör rätt!!!

    SvaraRadera
  7. men tjena, tror du for real att jag går runt och tror på att man ENDAST är vacker om man uppfyller googles tre krav? jag förlöjligade ju allt! miffo :)

    SvaraRadera