måndag 19 september 2011

Den enkla vägen till lycka

Här sitter jag vaken mitt i natten och umgås med min allra bästa vän!
Jaha tänker du, vilka av dina jävla vänner är vakna vid den här tiden på dygnet?
Jo, svarar jag, google-mannen. Han är alltid vaken, och han står alltid redo!

Man kan fråga honom om vad som helst, och han har alltid ett svar.
Till exempel så har jag känt mig lite nere ett par dagar, och då kan man ibland behöva lite hjälp med att komma tillbaka upp på banan igen. Det är vid såna tillfällen som google-mannen verkligen kan hjälpa till.

Uppmuntrade ord” skrev jag och hoppades på ett gott råd.
Och ett tips fick jag allt!
Han tyckte jag skulle klippa ut ett hjärta från mitt favoritpapper (brukar folk ha ett favoritpapper?) och skriva något så uppmuntrande som ”Ta vara på livet!” på och sätta den på badrumsspegeln så att jag absolut inte skulle missa den. SMART!!

Sagt och gjort, och med en gnutta mer inspiration till livet frågade jag vidare om andra viktiga och avgörande saker som gör livet värdefullt, till exempel det där om att känna sig lycklig.
Han svarade nåt så himla bra som ”man kan alltid lära sig att bli lycklig”. 
(Och det handlade tydligen inte om pengar, god hälsa och lyckade äktenskap.)
Gud vad bra tänkte jag, och blev alldeles ivrig!

Google-mannens tips på att bli lycklig:
  • Uttryck tacksamhet.
  • Odla optimism.
  • Gör snälla saker.
  • Praktisera religion och andlighet.
Det är bara att köra eller?


PS 1: sluta tro att jag har ett innehållsfattigt liv bara för att jag sitter och småchattar med google.


PS 2: varför har kalsongkillarna i den nya dressmanreklamen så himla stora könsorgan??

2 kommentarer:

  1. Tack och lov att du är tillbaka, trodde inte du överlevde ditt nya jobb.
    De fantastiska livstipsen du fick verkar ju otroligt...tja vad ska man säga? Låter som min chefs tips till oss anställda när det ska peppas upp, suck.
    Ang könsorganen så kanske dom blivit myggbitna eller nåt...

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Min söta unge<3 <3 du kan väl sätt upp ett foto på mamma så blir du glad :-) Tänk tacksamhet till ditt nya jobb, Tänk optimism till allt du ska göra i höst, Snälla saker gör du alltid, Skit i religion blir bara jobbigt. Att du snackar med googlemannen är väl inte så konstigt vid den tiden på dygnet, Allt dom har i byxorna e fejk säger mammafalk

    SvaraRadera