torsdag 22 september 2011

Brudjävel!

Idag är det inte bara google-mannen som jag spenderat tid med, utan även Emma på 118700. Emma är en animerad blondin som, precis som google-mannen, kan svara på vad som helst, när som helst. 
”Åh, himla fantastiska 'människa'!” tänkte jag.

Anledningen till detta umgänge är för att jag sökt ett extrajobb hos 118700 efter att ha insett att jag aldrig kommer ha råd med nya tuttar, stort hus, glansig bil och massagedusch på bara postens lön. 

Och så plötsligt hände det...
...telefonen ringde! 
OCH DET VAR INTE MAMMA!! 
(vilket det oftast är, 9 av 10 gånger)
Utan på andra änden satt en tjej som blivit helsåld på mig och ville ha mig på intervju, genast!
 
Efter att ha slagit sju volter och jublat i en kvart frågade jag google-mannen vad han tyckte. 
 
Han blev inte imponerad. 
 
Han berättade att det var ett bluff- och lurendrejeriföretag med dålig lön under dåliga omständigheter. (Åh, google-mannen! <3)

Jag kände hur svetten började rinna, och jag började flämta och flacka runt med blicken. Greps av panik gjorde jag också, och så hittade jag Emma. 
Vilken tur! 
För hon om någon måste ju ha koll på läget, eller hur?

Emma säger:
Hej, vad kan jag stå till tjänst med?
Du säger:
Är det sant att 118700 är ett bluff-företag?
Emma säger:
Nej det är verkligen inte sant. Kan jag hjälpa dig med något?
Du säger:
Ja, jag ska på intervju hos er och blev JÄTTEGLAD över det, tills jag googlade och läste massa negativa grejer om företaget. Nu vet jag inte om jag vill gå på intervjun längre...
Emma säger:
Du väljer vad du vill tro på. Dem flesta företag har både postiva och negativa omdömen. Ta reda i så fall om det verkligen handlar om telefonistkontoret. Om du känner dig osäker och ifrågasätter vår trovärdighet och inte tar chansen till ett jobb så kanske du inte passar in hos oss? Lycka till i framtiden! Passa på och googla andra företag och se om du hittar enbart postiva omdömen! Hör av dig med ett namn så kan vi stryka dig från listan.
Denna sessionen är avslutad.

Känns inte som att jag och Emma klickade riktigt... :(
Gillar inte att hon valde att avsluta chatten bara sådär.
Typiskt tjejer att bli sura så fort man kritiserar lite!
Ringer och avbokar intervjun imorgon.

Hepp.. :(


7 kommentarer:

  1. Ah shit Emma var ju typ... grinig. Du vill inte ha sånna arbetskamrater.

    SvaraRadera
  2. Avboka du den, det gör du rätt i, det finns andra sätt att tjäna extrapengar på Puss o Kram mammafalk

    SvaraRadera
  3. Men va?! Nu hänger jag inte med alls faktiskt, ska du skita i intervjun eller inte? Testa iallafall! Bara till att be dom dra åt helvete om det inte funkar bra :D Pusspusspuss från Ninna <3

    SvaraRadera
  4. HAHAHA med guuuuud vilken BITCH! HAHAHAHAHAHAHA Herregud! Vilken CHOCK du måste fått!!
    PUSS V

    SvaraRadera
  5. jag trodde verkligen inte att det satt nån där på RIKTIGT, utan jag trodde det var såna där förprogrammerade svar. haha, svalde rätt hårt och drog upp slipsknuten lite lätt när jag insåg att allt var live, hehehe :D

    ps. förlåt, jag ljög. jag hade inte slips

    SvaraRadera
  6. kanske kan plocka tomglas, tar visserligen ett tag att få ihop till nya tuttar mm. Men trägen vinner, kan se det framför mig...Sveriges äldsta kvinna opererar brösten, Sandra 107 år säger: det var den bästa investeringen jag gjort.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Haha, eftersom hon blev grinig är de bara tecken på att de stämmer. Du kanske ska sattsa på ett mer avlönat ställe, typ rensa fisk i norge, kanske inte så kul men de ger dig kanske en glänsande bil.

    Sonny

    SvaraRadera