söndag 18 november 2012

Ett tröttsamt inlägg


Den här helgen har svävat iväg på små fluffiga moln bland mjuka får som hoppar hage.
Mitt manliga sällskap har inte varit karln jag bor med, utan John.
Åh, John!

Mikael har jag bara sett röken av i samband med att jag bytt ställning efter att ena armen domnat av, eller när jag sprungit upp och kissat på rekordtid, för att sedan snabbt återgå till att slingra in mig i famnen på John igen.


Trots att jag sovit mer än vad jag varit vaken känner jag mig fortfarande helt slut.
Och eftersom att jag inte orkar ha munnen stängd just nu, dreglar jag en del. Och det är lite jobbigt att hålla uppe huvudet, så jag ger mig inte ens in i matchen "att sitta upp". 
Därför har jag, under en kort stund då jag hållit mig vaken, hets-googlat lite på "hitta ny energi", "energikick" och "så blir du pigg".

Och jag blir ännu tröttare av att google ger mig svaret att MOTION är det enda som botar trötthet.
Hur i helvete ska jag orka gå ut och gå, alternativt ta en "avslappnande" joggingtur som det så fint heter, när jag knappt orkar att ropa på Mikael för att få ett glas vatten? Som jag ändå inte dricker av för glaset är för tungt att hålla i.

Känns lite som en ond cirkel det här.

Och i skrivande stund bestämmer sig tvättmaskinen för att tömma ut allt vatten rätt på dassgolvet, istället för i golvbrunnen, så att vi för stunden kan bjuda in hela Mölnlycke på poolparty.
Ja varför inte?

Äsch, jag går och lägger mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar