tisdag 6 november 2012

Att ta tag i saker

Och så har jag dragit i handbromsen igen, satt livet på tvärnit och gjort en kraftig u-sväng och provat ett annat håll.
Man blir trött på att bara köra rakt fram hela tiden.
Eller i en oändlig uppförsbacke om jag ska vara ärlig.

Efter att ha hämtat ryggvärk, pisslöner och mitt livs kärlek i postens lagermörker har jag nu valt att skriva på pappret som ska förändra vardagen.


  

Ett litet beslut från min sida som egentligen inte alls var planerat. 
Men efter en övertidskväll på posten, full av irritation och huvudvärk kom jag hem och spontansökte fyra jobb i ren frustation.
Och det gick rätt bra!

Så nu är det där med att hitta söta kärlekslappar under arbetstid ett minne blott. Ska rama in den här och sätta på mitt nya jobb istället. På mitt skrivbord. Vid min dator. På min plats.



Vad jag kommer göra istället?
Förverkliga drömmar.
Både mina egna och andras!

4 kommentarer:

  1. Gud vad fint det lät där du skrev att du hämtade ditt livs kärlek på pissposten! Du får nästan hämta honom en gång till så att han också kommer därifrån! Tihihihih! (Önskar också att jag fick gulliga lappar lite random av min man!)

    SvaraRadera
  2. Käringa i Fjärås7 november 2012 kl. 16:28

    Lycka till med nya jobbet Sandra!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt...Att följa sitt hjärta är en patetisk och utsliten fras men kanske den viktigaste av alla:)
    Kram Annika

    SvaraRadera