onsdag 1 januari 2014

En något skrytig resumé av 2013


Eftersom jag inte tagit mig tid till att blogga under året som varit, så följer nedan en snabb genomgång av de viktigaste händelserna. Observera att mitt år varit väldigt bra och att det kan upplevas som provocerande eller åtminstone något uppretande. Jag kommer att be om ursäkt i ett annat inlägg vid ett annat tillfälle.

Saker värda att minnas:

  • Jag blev fastanställd och har säkrat min inkomst för resten av mitt liv. Om jag då inte gör mig av med jobbet, vilket inte är aktuellt. Det viktiga är dock att dem inte kan göra sig av med mig längre.


  • Min nya fastanställning firades i Barcelona med hela företaget. Eller ja, jag trodde det var därför vi åkte dit iallafall. Det visade sig dock bara vara en helt vanlig konferensresa, innehållande väldigt få konferenser.  Hur som helst så susade jag runt på cykel genom Barcelona i solsken, upplevde spansk mat, flamenco och ett vårigt Spanien under arbetstid.




  •  Jag genomgick en större förvandling rent utseendemässigt då jag bestämde mig för att uppfylla min pappas, farmors, mormors och resten av världens dröm genom att ta tillbaka min naturliga hårfärg samt plocka ur "skiten" under läppen. Se så anständig jag plötslig blev:

     
  • Mikael fyllde 30 och jag som alltid ska överdriva köpte en weekendresa till honom i present för att förvandla hans ålderskris till något fint. Det var en lyckad present och jag tänker önska mig samma sak i 25årspresent.

  • Tillbaka i Sverige hann jag knappt duscha och byta trosor innan vi satt på ett flygplan igen. Det var dags för oss att ägna en vecka av våra liv bland turkost vatten, vita sandstränder, strålande sol och grekisk mat. Det var ett bra sätt att slösa bort pengar, liv och vardag på.


  •  Mikael är, som vanligt, väldigt frågvis av sig men den viktigaste frågan tog han upp i juli. Det slutade såhär:



 Saker man lär minnas ändå:
- Är allt jävla jobbande, stressande och slitande. Vill absolut inte räkna ut hur många timmar jag ägnat på kontoret under 2013, för då lär jag behöva uppsöka proffshjälp.

- Är den akupunkturbehandling jag genomgick i kriget mot min migrän. Att bli stucken med nålar, som vibrerade med hjälp utav el, och sedan ligga helt stilla i en timma två gånger i veckan under ett par månader var inte det mest spännande jag varit med om, det är till och med tveksamt om det funka...

- Att Mikael gav mig "Nu slutar jag att snusa för din skull" i present på alla hjärtans dag. Jag, som kånkade hem både rosor och choklad till honom, blev inte alls imponerande av att få en svettig, irriterad och snussugen Mikael i present på denna romantiska kärleksdag. Att vårt förhållande överlevde hans abstinensbesvär ser jag som ett gott tecken, vi kommer att klara allt tillsammans. 

- Är telefonsamtalet från pappa som berättar att farfar hamnat i himlen. Mitt i min julklappsinslagning fick jag denna nyhet som skulle vrida ut och in på hela mig själv. Man inser inte vad man har förrän det är borta, glöm aldrig det.



Det allra roligaste under 2013 har ändå varit att se denna lilla tös växa. Ella, när du blir stor och kan läsa så vill jag att du läser detta: Du har förgyllt både mitt och många andras liv genom att bara finnas till i denna värld, du vet väl om att du är underbar? Jag älskar dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar